• يکشنبه ١٤ آبان ١٤٠٢-١٠:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٣٢
نجفی:2-189

موتور سیکلت ها عامل مهم آلودگی هوا هستند / موتورسیکلت های برقی وارد حمل و نقل شهری بشوند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه این شورا ضمن تأکید بر ضرورت آمادگی مدیریت شهری برای مقابله و کاهش عوامل ایجاد آلودگی هوا، طبق مطالعات صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس، موتورسیکلت ها را از مهمترین عوامل آلودگی هوا دانست و خواستار زمینه سازی برای ورود موتور سیکلت های برقی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری در یکصدو هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در شش ماهه دوم سال در شهر تهران شاهد آن هستیم موضوع آلودگی هوا می باشد. عوامل متعددی در افزایش میزان آلودگی از حد استاندارد، تأثیر دارد که بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بخشی از آلودگی هوا به دلیل تردد موتور سیکلت ها در سطح شهر است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که در بازدید از ستاد پلیس راهور دریافت کردم حدود 5 میلیون موتور سیکلت در شهر تهران موجود می باشد که از این تعداد برابر با گزارش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران که در بازدید از این مجموعه ارائه شد حدود 300-400 موتور سیکلت برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز فعال در سطح شهر تهران مراجعه کردند که این میزان فاجعه است. 
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: از ستاد معاینه فنی شهر تهران و پلیس راهور پایتخت می خواهم با همکاری و هماهنگی لازم نسبت به ساماندهی موتور سیکلت های آلاینده برابر با ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند. 
نجفی بر ضرورت گزارش ستاد معاینه فنی خودرو در صحن شورای شهر تأکید کرد و ادامه داد: پلیس راهور طرحی با عنوان انضباط شهری و رفع بساط گستری و جمع آوری موتورسیکلت های پارک شده در پیاده روها در دستور کار قرار داده که لازم می دانم تشکر کنم اما این اقدامات کافی نیست و وضعیت موتور سیکلت های در حال تردد شهر تهران نیاز به ساماندهی هم در حوزه ایجاد ترافیک و هم آلودگی هوا دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه قرار بود که سالانه 10 درصد از این موتور سیکلت ها با نوع برقی جایگزین شوند اما به دلیل افزایش قیمت موتورسیکلت های برقی و عدم تخصیص بودجه برای این موضوع و همچنین فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای توسعه موتورسیکلت های برقی این کار صورت نگرفته است که امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه احکامی به همین منظور در نظر بگیرند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: